Cum sa cresti popularitatea si utilizarea bonurilor fiscale?

Ideea unei loterii a bonurilor fiscale nu este nouă, dar din decembrie 2014 este un proiect normativ al Guvernului, iar de la începutul lui februarie 2015 devine realitate. Cu alte cuvinte, din aceste zile, consumatorii unor produse sau servicii cu valoare între 1 și 999 lei pot strânge bonurile fiscale care vor intra în competiția organizată de Compania Nationala Loteria Romana S.A. – și care va debuta lunar abia în luna iulie, dar cu o sesiune „ocazională” pe 13 aprilie.

Mecanismul de reducere a evaziunii fiscale gândit de Executiv este simplu: prezentând celor care cumpără până în 1000 lei șansa unui câștig substanțial (până la 1 milion de lei), condiționând acest lucru doar de cererea bonului fiscal la momentul achiziției și înscrierea lui ulterioară într-un registru online, se reușește transformarea cetățenilor într-un fel de inspectori fiscali. În acest context, este o situație de win-win.

Concomitent cu măsura loteriei s-a reasigurat legal faptul că orice consumator „poate să plece din magazin fără să plătească dacă un comerciant refuză să îi dea bon fiscal”, lucru pentru care unii reprezentanți ai mediului de afaceri l-au contestat. Însă dacă societatea comercială, IMM, PFA sau orice altă formă de entitate juridică ce emite bonuri fiscale nu activează în zona neagră sau gri a economiei, nu ar avea nicio reținere în a oferi bonurile oricui dorește – fie pentru loterie, fie pentru propria conștiință cetățenească.

One Reply to “Cum sa cresti popularitatea si utilizarea bonurilor fiscale?”

Leave a Reply