Eroarea politica cu Twitter

Nu înțeleg de ce unele persoane (mai ales cele publice) își instituie un cont de Twitter doar pentru a-l lega (ombilical) cu cel de Facebook. E drept că în România, instrumentul inventat de Jack Dorsey nu este utilizat la capacitățile sale optime, dar în comunicarea politică începe să prindă tot mai mult contur, așa cum o arată interacțiunile de pe acest canal dintre Mircea Badea și Traian Băsescu, dar și ultimele acțiuni ale echipei premierului Victor Ponta.

Cu toate că ultimele date cât de cât oficiale sunt din 2011, European Travel Comission scrie la începutul anului 2013 că:

Twitter câștigă popularitate în România și numără aproximativ 20.000 de utilizatori. Majoritatea acestora locuiesc în capitală, București (58%), urmat de Iași și Cluj (aproximativ 6% fiecare), fiind evident că numărul celor din aceste orașe este signifiant mai mic. Majoritatea utilizatorilor de Twitter au vârsta cuprinsă între 21 și 30 de ani (73%), lucrează în domeniul IT sau în sectoarele media/marketing (…) Cei mai mulți dintre utilizatori petrec în medie 15 minute/zi pe serviciul de comunicare.

sursa

Cezar Maroti, de altfel o persoană la curent cu social media, numărându-se printre cei mai implicați politicieni pe Facebook, folosește Twitter doar ca pe o anexă la Facebook. Să fie o eroare din partea sa, sau comunică acesta ”eficient”, având în vedere poziția Twitter-ului în consumul românesc de informații de masă.

twitter-eroare-comunicare-cezar-maroti-jimm

7 Replies to “Eroarea politica cu Twitter”

  1. Ma scuzi, Mihnea, dar eu nu inteleg Twitter-ul. Nu pot sa pricep care e farmecul, l-am incercat,, didn’t do anything for me. Daca vreau sa accesez un link sau ma intreb ce face Xulescu.. il intreb, lol.
    Xulescule, ce faci? :))
    20,000 e nimic.. poate de aceea isi adauga contul de Twitter celui de FB, te chinui sa scrii ptr 20,000 dintre care vreo 100 sunt interesati de ce are de zis? 😛

  2. Păi Twitter-ul se spune că ar fi util celor care nu au timp să ”răsfoiască” website-urile de știri, profilele/paginile de facebook și își bazează încrederea unui utilizator persoană/instituție de a-l informa într-un domeniu sau altul. Nu merge în toate cazurile.

    Despre ce face Xulescu – îl întreb și numerele pe care le-ai exemplificat, am să scriu în curând mai pe larg; instrumentele de comunicare socială on-line nu sunt neapărat ceea ce par. Rămâi aproape! 🙂

  3. Tu anteno3 tu – vezi Ramai aproape – LOL

    Interesant demersului numitului parlamentar mentionat in articol, dar probabil ca din cauza unui princicpiu de salvare/eficientizare/economisire a timpului alocat relationarii online (partea de social media platforms) se practica metoda x+y la pachet 🙂

  4. Salut Mihnea,
    Am fost unul dintre Twitter early adopters. In timpul evenimentelor din Moldova din Aprilie 2009 am fost unul dintre cei care retransmitea mesajelor celor din #PMAN catre media internationala.
    Dar pentru mine Twitter nu mai e un canal foarte eficient de comunicare. Am vazut potentialul la inceput, insa acesta a intarziat sa se materializeze. Asa ca am ales rational/constient sa imi directionez eforturile si resursele spre canalele cele mai eficiente: Facebook pentru promovare generala si LinkedIn pentru comunicare profesionala/afaceri.

  5. Cezar Maroti, multumesc pentru clarificare! Inteleg logica, iar aspectul comunicarii internationale nu-l luasem in considerare; avand totusi in vedere actiunile actuale ale altor persoane politice (exemplele date in postare: Ponta, Basescu, Badea), poate Twitter-ul –de sine statator–, este o investitie de viitor, mai ales ca facebook (timeline) incepe sa-si piarda din acuratete.

  6. Iuga senior, tu in loc sa scrii comentarii, mai bine ai lansa ‘site-ul’ ala care nu se mai lanseaza, pacalesti audienta 🙂

Leave a Reply